כיצד לבחור רופא מתאים

כיצד לבחור את הרופא הנכון לביצוע השתלת שיניים ?

בישראל  בדומה לשאר מדינות העולם לא קיימת הגדרה מחייבת  של משרד הבריאות לגבי מידת ההכשרה המינימלית הדרושה לרופא שיניים לצורך ביצועם של השתלות שיניים והשתלות עצם .

מבחינה חוקית, בפועל, יכול כל רופא שיניים אף ללא כל ניסיון או הכשרה מתאימה לבצע את כל מגוון הניתוחים הכרוכים בהשתלות שיניים  !!!

חשוב לדעת

קבלת תואר "מומחה"  ממשרד הבריאות הישראלי מותנה ב 6 -  5 שנות לימוד נוספות  לאחר סיום לימודי רפואת השיניים. תכניות התמחות ברפואת שיניים מתקיימות בבית הספר לרפואת שיניים בהדסה ירושלים , באוניברסיטת ת"א ובמספר בתי חולים בארץ. הלימודים במסגרת מסלול ההתמחות כוללים: הרחבת הידע ברפואת שיניים ,ברפואה כללית ובמקביל עבודה בבתי חולים תחת השגחה והנחייה של רופאים בכירים, כאשר בסיומם, לאחר שעמד בהצלחה בבחינות בע"פ ובכתב, יזכה רופא השיניים בתואר " מומחה ".

מסלול ההתמחות מעניק לרופא השיניים ה " מומחה " כלים טיפוליים ייחודיים בתחום התמחותו כמו גם מכשירים אותו לבצע את ניתוחי ההשתלות בצורה המיטבית ביותר  !

 

סוגיות אותם יש לברר קודם לבחירת הרופא  אשר בידיו אתם מפקידים את בריאותכם בעת  ביצוע השתלות וניתוחים לבניית עצם :

  • בררו אם הרופא המיועד לבצע ההשתלה הינו בעל תואר " מומחה " .
  • בררו כמה שתלים ביצע הרופא, לצורך קבלת  אומדן על ניסיונו הקליני בתחום השתלות השיניים .
  • צריך לזכור כי השתלת שיניים כמו עקירה וכל פעולה כירורגית אחרת הינה ניתוח.ובכל השתלה יש תמיד סיכוי לסיבוכים אותם יש לפתור , אם צוירה לכם תמונה פשוטה מידי הרי יש מקום לדאגה .

מה אורך חייו של שתל שן? 

  • אורך חייו של השתל תלוי במספר גורמים אך בראש וראשונה בתכנון ובביצוע נכון של ניתוח ההשתלה!
  • השיקום ותחזוקתו חשובים ביותר!
  • דלקת סביב השתל ניתנת למניעה באם תבוצע תחזוקה מתאימה : צחצוח נכון על פי הנחיית הרופא ו/או השיננית כמו גם ביקורת תקופתית, פעמיים בשנה, אצל הרופא והשיננית  !

שתל מתוכנן, מבוצע ומתוחזק היטב יאריך ימים  .